Weer een paar dagen verder. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van rikieenben - WaarBenJij.nu Weer een paar dagen verder. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van rikieenben - WaarBenJij.nu

Weer een paar dagen verder.

Blijf op de hoogte en volg rikieenben

18 Februari 2015 | Nederland, Nederland

Maandag begonnen met de gordijnen voor de studeerkamer voor de studenten. De hele dag aan gewerkt tot 17.00u toen zijn we White Lodge geweest om daar met iemand naar de Township te gaan om an de straatkinderen voedsel uit te gaan delen.
Dinsdag zijn Jeanne en ik naar het Dignity Centre geweest. Daar hebben wij met de dames zitten naaien. Samen met een mevrouw een broek gemaakt. Hij was bijna klaar maar het was weer tijd om terug naar huis te gaan. Zij kon het niet afmaken ,was te moeilijk zonder hulp, dus doe ik dat thuis.
Woensdag zijn we naar Thamsanqa geweest. Daar zijn we naar het meisjes huis geweest. Een heel mooi huisje netjes verzorgd. De meisjes waren naar school. Ook bij de creche geweest. Wat leuk die kleintjes. Zo spontaan en knuffelen. Ook hebben we daar foto's afgegeven die Mariska en Charlotte vorig jaar gemaakt hadden.
Toen zijn wij naar een ander huisje gegaan, daar hebben wij Chintia de beginselen van het naaien geleerd, spoelen, inrijgen van de machine en omzomen van kleedjes.Toon en Ben hebben intussen o.a een deur van een klink voorzien en nog een paar andere kleine dingen. Toen weer naar een ander huisje. Daar hebben Toon en Ben ook weer een deur gemaakt dat hij dicht en op slot kan. Toen weer terug naar het meisjes huis om daar ook nog foto's te gaan brengen. De meisjes waren intussen thuis uit school. Ze vonden het allemaal prachtig. Ze zagen Mariska en Charlotte op de foto staan en begonnen spontaan te zingen; ik heb een toe toe toeter enz dat ze geleerd hadden van Charlotte en Mariska. Het is heel indrukwekkend wat je allemaal ziet in de Township, je kunt het je bijna niet voorstellen dat er mensen zo leven.
Tot het volgende verhaal en groetjes van ons 4tjes!

• 18 Februari 2015 - 23:33

Anja:

Mooi Verslag!! .... leuk om dit te lezen!
    Wat goed dat jullie foto's meegenomen hebben van vorig jaar, en wat prachtig dat de kinderen zo de geleerde liedjes gingen zingen.... indrukwekkend lijkt mij!!

Dat Rikie handig was met het naaimachine wist ik wel, dat komt daar nu héél goed van pas dus..... maar dat onze Ben ook handig is met deuren en klinken!?!.... in ieder geval bereid om de handen uit de mouwen te steken..... en dat is héél mooi!!

Veel plezier met de verdere klussen!!

Groetjes, Geert en Anja en de kids

• 19 Februari 2015 - 08:33

Mariska En Charlotte:

Wauw, wauw, wauw! Had ik al wauw gezegd? :D Fantastisch om te lezen hoe jullie je daar inzetten. Fantastisch om daarbij de foto's te zien. Het bezorgd ons kippenvel! Heel veel liefs voor iedereen daar. Live, give, love and smile! Xxx