Alweer een hele week hier. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van rikieenben - WaarBenJij.nu Alweer een hele week hier. - Reisverslag uit Nederland, Nederland van rikieenben - WaarBenJij.nu

Alweer een hele week hier.

Blijf op de hoogte en volg rikieenben

24 Februari 2015 | Nederland, Nederland

De eerste volle week zit er op.
Donderdag 19-2, Vandaag gaan wij Itemba. Eerst gaan we naar de Spar om van alles te kopen, gehakt melk, yoghurt, uien enz. Allemaal spullen die wat langer goed blijven. Met een volle auto daar naar toe. Daar aangekomen hoorden wij de kinderen al zingen, dus vlug de spullen in de keuken gezet en naar de kinderen toe. Er wordt gezongen en gebeden, in de keuken zijn ze al pap aan het maken die Jeanne en ik mee uit gaan delen. Als de pap heerlijk is op gesmuld gaan Ben en Toon samen op de djembe spelen, ze proberen de kinderen een liedje te leren, deze kinderen zijn allemaal gehandicapt, dus dat valt niet mee. Maar de kinderen hebben er erg veel plezier in. Terug naar huis gaan we nog even langs de tweedehands winkel. Er moet nog een computer tafel gemaakt worden voor Vuyo, hij zit in een rolstoel. Jeanne en ik gaan naar de Game om spullen te kopen voor Itemba en Thamsanqa, die hebben een lijstje gemaakt met spullen die ze nog tekort komen. Ben maakt nog even een naaimachine van Tamsanqa, hij spoelt niet meer en Toon gaat nog even verder aan de Badkamer.

Vrijdag 20-2

Vandaag gaan Ben en ik mee naar Huma Dignity centre kijken, Ben gaat daar a.s. Dinsdag met Carolien en Lotte(meisje uit Belgie) ,die daar stage lopen, een muziekles te gaan verzorgen. In de klas van Carolien ,peuters en kleuters, de stoelendans gedaan en bij Lotte hebben wij zitten kijken naar hoe daar les gegeven wordt. Dit is groep 3 bij ons. De kinderen krijgen daar eerst eten voor ze aan de les beginnen en als ze naar huis gaan om 12.00u ook weer, dan gaan we weer naar huis waar we nog wat kleine dingetjes onderhanden nemen en gaan we onze tas inpakken want we gaat Francis Baai. Het is een heel mooi park met hele mooie huisjes.

Zaterdag 21-2

Het is vandaag een echt hollands weertje. De regen komt soms met bakken uit de hemel gevallen. maar wij laten ons er niet van weerhouden om er tussen uit te trekken. Wij rijden naar de brug waar ze doen Bungij jumpen. Het regent nog steeds dus wij verwachten niet dat er gesprongen zal worden, maar dat doen ze wel. Wij drinken een kopje koffie en Ben krijgt de kriebels, hij gaat het ook doen. Als hij om 14.00u aan de beurt is het droog en springt hij 216m de diepte in. Het was geweldig volgens Ben. Toen zijn wij nog naar de Big Tree gegaan, deze bootm is 800 jaar oud, 36.6 meter hoog en heeft een omvang van 9 meter. Toen weer teug naar ons huisje. Onderweg nog gestopt want we zagen apen lopen dus even op de foto zetten.

Zondag 22-2

Het weer is vandaag weer erg zonnig en lekker warm. Vandaag willen wij naar Tsitsikamma, dit is een natuurpark met een brug die van de ene berg naar de andere berg loopt. Helaas de brug was in onderhoud dus zijn wij maar weer omgedraaid. Hebben we ergens een kopje koffie en een tosti gegeten en gekeken waar we dan naar toe zouden gaan. We zijn toen naar Blueliliesbush gereden. Wij dachten dat we bij de zee uit zouden komen maar dat was niet waar. Wij kwamen uit op een vakantie park en daar hadden wij toch een mooi uitzicht op de zee, maar wij konden niet bij het water komen. Er was ook een schitterende waterval bij.

Maandag 23-2

Vanmorgen weer terug naar huis. Daar eerst boodschappen gedaan en toen weer achter de naaimachine, heerlijk buiten onder de boom. Jeanne met het afmaken van de servetten en ik de broek. Om 16.00u zijn we naar een tweedehands winkel gaan kijken. Daar was van alles te koop, zowel kleding als andere spullen. Deze mevrouw Silvia Wittal doet dit ook voor een organisatie, alles wat zij verkoopt gaat naar APD, Association for Persons with Phijsical Disabillities, dit zijn mensen die zowel geestelijk als lichamelijk gehandicapt zijn. Vanavond nog een beetje rustig aan gedaan en morgen gaan we er weer tegenaan.

Dinsdag 24-2

Vanmorgen is Ben al vroeg (07.30) op pad . Hij gaat vandaag muziekles geven bij Lotte en Carolien in hun klassen in HDC. Wij gaan later ook kijken. Hij neemt ook de rollator van mijn moeder mee om te kijken of dat hij daar gebruikt kan worden. Er loopt daar een meisje heel moeilijk. Om 10.00 u rijden wij ook die kant op, het is net speelkwartier. Het meisje voor de rollator is vandaag niet op school. We leggen de juffrouw uit wat de bedoeling is en zij gaat regelen of het meisje thuis opgehaald kan worden, de juf weet ook niet waarom ze niet op school is. Toon en Jeanne gaan met iemand van de organisatie het meisje ophalen. Als ze op school aankomt en ze krijgt de rollator lacht ze van oor tot oor. Heel dankbaar om te zien en jawel hoor, ze loopt er zo mee weg. GEWELDIG! Om 12.30 u zijn we weer thuis, Toon gaat beginnen aan het bureau want dat moet vanavond nog weg gebracht worden naar Thamsanqa.

Tot zover maar weer en tot de volgende keer. GROETJES!!!!

• 24 Februari 2015 - 15:51

Sälly:

Hi, daar, wat hebben jullie al veel gedaan!! Wat goed zeg! Een hele ervaring rijker, nu al en dan zijn jullie nog steeds daar, dus er komt nog wat bij....
    Veel plezier nog met alles en een dikke kus van ons viertjes (ik weet zeker dat de meiden en Frans dit ook vinden....) Sälly

• 24 Februari 2015 - 21:12

Anja:

Met dit versla en de foto's krijgen we echt een beeld hoe het daar aan toe gaat!! LEUK!!
    Veel succes nog!!

Groetjes uit Esteren!